Reklam, bir ürün veya hizmeti tanıtmak için tanıtım faaliyetleridir. Bu faaliyetler genellikle medya aracılığıyla yapılır ve reklamlar televizyonda, radyoda, gazetelerde, internette veya başka yerlerde görünebilir. Reklamlar, ürün veya hizmetlerin özelliklerini, faydalarını veya fiyatlarını açıklamak için kullanılır. Ayrıca, bir ürünü, hizmeti veya fikri tanıtmak veya satmak için açıkça sponsor olunan kişisel olmayan bir mesajın kullanıldığı pazarlama iletişimidir. Günümüzde daha çok kullanılan reklam sponsorları, genellikle ürün ya da hizmetlerinin tanıtımını yapmak isteyen işletmelerdir. Reklamcılık, bir reklamcının mesajın bedelini ödemesi ve mesajın kontrolünü elinde tutması bakımından halkla ilişkilerden farklıdır. Kişisel satıştan farkı, mesajın kişisel olmaması yani belirli bir kişiye yönelik olmamasıdır. Reklam, çeşitli kitle iletişim araçları aracılığıyla iletilir. Bunlar gazeteler, dergiler, televizyon, radyo, açık hava reklamları, doğrudan posta, arama motorları, bloglar, sosyal medya, web siteleri veya yazılı mesajlaşma gibi geleneksel medyalardır. Mesajın bir ortamda gerçek sunumuna reklam veya "reklam" veya basitçe reklam denir.
Reklam Nedir?
Ticari reklam, genellikle bir ürün adını veya görselini tüketicilerin zihninde belirli özelliklerle ilişkilendiren "markalaştırma" yoluyla ürün veya hizmet tüketimini artırmayı amaçlar. Öte yandan, anında satış sağlamayı amaçlayan reklamlar, doğrudan pazarlama reklamcılığı olarak bilinir. Reklam, satış ve tüketiciler üzerinde izlenim oluşturmak amacıyla mal, hizmet ve diğer hususlara ilişkin bilgiler; Doğrudan kişisel bir ilişki olmaksızın, bir bedel karşılığında insanlara ulaştırılmasını sağlayan bir iletişim aracıdır.
Reklamı genellikle kim kullanır?
Ürün veya hizmet sunan birçok farklı türde şirket ve kuruluş reklam kullanır. Örneğin; perakende mağazaları, servis sağlayıcılar, telekomünikasyon şirketleri, otomotiv endüstrisi, yiyecek ve içecek endüstrisi, teknoloji şirketleri, bireysel üreticiler veya satıcılar, devlet kurumları ve özel sektör kuruluşları reklam kullanır. Ayrıca kurumsal şirketler, bireylerin ürün veya hizmetlerinin tanıtımını yapmak için reklam kullanabilir. Daha çok tüketici ürünleri veya hizmetlerinin reklamını yapan ticari olmayan kuruluşlar arasında siyasi partiler, çıkar grupları, dini kuruluşlar ve devlet kurumları bulunur. Ücretsiz reklam biçimleri kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, kamu yararına reklamlar gibi ücretsiz ikna biçimlerini kullanabilir. Reklam, çalışanlara veya hissedarlara bir şirketin yaşayabilir veya başarılı olduğu konusunda güvence vermeye yardımcı olabilir. Modern reklamcılık, 1920'lerde tütün reklamcılığının getirdiği tekniklerle, Madison Avenue reklamcılığının kurucusu sayılan Edward Bernays'in kampanyalarıyla ortaya çıktı.
Yorum Gönder